LDDK-20250413-0001-2 (Groot)

Nationale-Nederlanden blijft sponsor van de NN Marathon Rotterdam en de NN CPC Loop Den Haag voor de komende drie jaar

Financiële dienstverlener zet in op verdere groei van de hardloopsport in Nederland.  

Rotterdam, 13 april – Nationale-Nederlanden (onderdeel van NN Group) blijft tot en met de editie van 2028 titelsponsor van de NN Marathon Rotterdam. Dit werd bekendgemaakt na de finish van de laatste loper van de 44e NN Marathon Rotterdam. Daarnaast verlengt Nationale-Nederlanden de samenwerking met de NN CPC Loop Den Haag.  Met de contractverlengingen zet Nationale-Nederlanden (NN) een volgende stap in haar missie om zoveel mogelijk mensen in beweging te krijgen en te houden. 

Met bijna 51.000 deelnemers en honderdduizenden toeschouwers is de NN Marathon Rotterdam uitgegroeid tot een waar volksfeest. Tegelijkertijd blijft het vlakke en snelle parcours ook aantrekkelijk voor topatleten. Met de NN Kids Runs, de Your Marathon Challenge, The Marathon Rotterdam Walk, de 1/4 Marathon Rotterdam en de volledige marathon is er een divers aanbod voor liefhebbers van alle leeftijden en niveaus. Aan de NN CPC Loop Den Haag, die volgend jaar voor de 50ste keer wordt georganiseerd, hebben afgelopen editie 40.000 liefhebbers deelgenomen. Deze Haagse loopklassieker heeft inmiddels een positie ingenomen als één van de populairste runs van het land.  

 Supporter van alle hardlopers 
“Als organisatie met miljoenen klanten willen we supporter zijn van alle hardlopers. Met de NN Marathon Rotterdam, de NN CPC Loop en de NN Dam tot Damloop maken we hardlopen toegankelijk voor lopers van alle niveaus in de drie grootste steden van Nederland”, zegt Mariëlle Krouwel, CMO van NN Group. “De populariteit van hardlopen is de laatste jaren enorm gegroeid. Steeds meer Nederlanders lopen wekelijks een rondje. De komende jaren kunnen ze dan ook blijven deelnemen aan de runs in Den Haag, Rotterdam of Amsterdam. Hiermee dragen we verder bij aan de beleving van de sport en het mentale en fysieke welzijn van een zo’n groot mogelijke groep mensen.” 

 Grootst volksfeest 
“We zijn op alle vlakken erg ambitieus”, zegt Wilbert Lek, Managing Director Events bij Golazo Events, organisator van de NN Marathon Rotterdam, de NN CPC Loop Den Haag en andere sportevenementen. “De NN Marathon Rotterdam, maar ook de NN CPC Loop Den Haag zetten de komende jaren fors in op de groei van het aantal deelnemers, toename in bezoekers van de feestelijke activiteiten en onze maatschappelijke bijdrage. Ik ben trots dat we samen met NN verder kunnen bouwen aan deze toonaangevende hardloopevenementen.”  

 Over Nationale-Nederlanden  
Nationale-Nederlanden is onderdeel van NN Group, een internationale financiële dienstverlener actief in 10 landen en toonaangevend in een aantal Europese landen en Japan. Als supporter van alle hardlopers zet Nationale-Nederlanden zich samen met haar partners in om een breed publiek enthousiast te maken voor hardlopen. Zo dragen we bij aan ieders fysieke en mentale welzijn. Nationale-Nederlanden heeft een lange geschiedenis op het gebied van sportsponsoring, met een nationale en internationale focus op hardlopen. In de verschillende markten waar NN actief is, zijn we al jarenlang sponsor van vele toonaangevende hardloopevenementen. 

Over Golazo Events Nederland / NN Marathon Rotterdam  
Golazo is een Europees sportbedrijf – in Nederland onder meer bekend van de NN Marathon Rotterdam – met als primaire doel om mensen gezonder en gelukkiger te maken. Het bedrijf richt zich op de ontwikkeling en organisatie van sportevenementen en vitaliteitsprogramma’s, sportmarketing en -media. Golazo Events Nederland organiseert jaarlijks zo’n 40 sportevenementen waarbij hardlopen, wielrennen en wandelen centraal staan. 

De NN Marathon Rotterdam staat bekend als de snelste en mooiste marathon van Nederland. Zowel de absolute wereldtop als tienduizenden lopers uit binnen- en buitenland finishen tijdens het marathonweekend op de heroïsche Coolsingel. 

Deel dit bericht

Meer nieuws